1402-03-22 02:18
495
0
85322
گذر بر زندگی یک شهید گلستانی؛

«نماز اول وقت» سیره «شهید جلیل نظرخانی» بود

«شهید جلیل نظرخانی» فردی مهربان و مردمی بود همیشه نمازهایش را سر وقت می‌خواند و مقید به احکام و واجبات دینی بود.

به گزارش گلستان ما، شهید جلیل نظرخانی در تاریخ بیست و پنجم خرداد ۱۳۴۴ در دامان خانواده‌ای مذهبی و مومن در روستای کوچک نظرخانی از توابع شهرستان علی‌آبادکتول چشم به جهان گشود...

نام پدرش کریم نظرخانی و نام مادرش بی‌بی کوچک می‌باشد. دوران کودکی را در دامان پر مهر و محبت والدین عزیز و گرامیش سپری کرد.

و بعد از دوران کودکی وارد مدرسه شد و دوره ابتدایی را در زادگاهش در روستای کوچک نظرخانی ادامه تحصیل داد. سپس ترک تحصیل کرد و به کار کشاورزی در کنار پدرش مشغول شد.

ایشان فردی خوش اخلاق و مهربان و مردمی بود و از نظر اخلاق زبانزد دوست و آشنا بود و همیشه نمازهایش را سر وقت می‌خواند و بسیار مقید و پایبند به احکام و واجبات دینی بود.

ایشان تصمیم گرفت به خدمت مقدس سربازی راهی شود و برای رفتن خود را آماده کرد و در لشگر ۳۰ گرگان مشغول به خدمت گردید که از این طریق در مورخ هجدهم مهر ۱۳۶۷ به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

و بعد از مدتی خدمت خالصانه و صادقانه سرانجام در مورخ هفدهم آذر ۱۳۶۹ در ساعت پنج و نیم بعد ازظهر در منطقه دشت عباس در حین گذاشتن چای بر انفجار از ناحیه پا و دست راست و سینه و صورت پس از رشادتها و مبارزات بی امانش به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

و پیکر پاکش را در تاریخ دوم دی ۱۳۶۹ در شهرستان علی آباد کتول در روستای کوچک نظرخانی با شکوه فراوان تشییع و در کوچک خرطوم به خاک سپرده شد.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.